2012-06-15

Sommar och sol

...och koskit i hagen

Tycker jag varit riktigt dålig med att uppdatera min blogg senaste tiden. Men kanske det beror på att jag haft munhäfta eller annars bara haft för mycket fritid att sitta i solen och pilla navelludd? Vad har då hänt de senaste veckorna – Tja, nada egentligen.

Beställt glasögon och runnit vid ögonläkare som en bumerang, ältat min framtid hos en yrkesvägledare och smuttat på blinda sanningar om att eventuellt hamna på omskolning. Yngsta sonen har sommarjobbat i två veckor och äldsta sonen har fått en ny dator. Det är väl det som hänt... J

Många tankar surrar i hjärnkontoret, men dessa blir distraherade av sommar och sol ute – Vilket är faktiskt riktigt positivt! Känns förbaskat skönt att vakna till sol och fågelsång och känna att man sakta med säkert vaknar upp från vinteridet.

Har dessutom införskaffat en ny cykel som jag skuttar på mer eller mindre dagligen. Helt sjukt roligt! Och hårt går det!

Min sommarvision och önskan denna sommar är att spendera så mycket som möjligt av min sommar på sommarstugan. Måla mina tavlor och ha lite art & health time. Många veckor är redan bokade, så det verkar bli en hur härlig sommar som helst för min del. Fantastiskt! Och det är på tiden!

Min yrkesvägledare ansåg detsamma då vi kom underfund med att jag haft tre ynka semesterveckor sedan 2008 – Så det är banne mig på tiden att jag bara sitter och pillar navelludd och doftar på koskit i hagen.

Tjing!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar