2012-05-26

Karma och måsskit

...naturens bumerang

Det var ett tag sedan jag skrev något på min blogg. Veckorna har gått fort då våren övergått till den efterlängtade sommaren. Mycket spring hos ögonläkare och fortsättningsvis kommer mycket av min tid i sommar att gå åt att ränna hos farbror ögondoktorn. 

Men eftersom en rolig sak har hänt gällande karma, tänkte jag delge detta till er...

Jag tror definitivt på karma. Att ”what goes around comes around”. Litet som att ”du är vad du äter”, kanske man kan säga.

I onsdags hände nämligen något som verkligen bevisar att karma existerar. Jag fann ett sjukt roligt citat på Facebook med orden ”Sometimes I wish I was a bird... So I could fly over certain people and shit on their heads!”

Eftersom jag har en benägenhet att få det jag sår, kommenterade jag mitt inlägg med att detta ger dålig karma och att när jag går utanför dörren nästa gång kommer garanterat en måstratt att bajsa mig i skallen.

Exakt, nära på minuten, fem timmar senare är jag ute med en vän för att shoppa fynd på loppis.

Glad i hågen traskade jag ut från loppiset med fantastiska fynd i handen. Inget ont anande och jag hade helt glömt bort vad jag fem timmar tidigare varnat mig själv för... Vips splattrade det till i huvudet på mig! En MÅS släppte hela sin härlighet i skallen på mig - garanterat utan att blinka! En förträffligt stor grön och vit gegga landade mig rakt i bakhuvudet med en synnerligen vacker bullseye!

Ni kan anta min chock blandad med äckel över den våta drypande geggan som fastnade i mitt långa nytvättade hår...

Där ser man, karma! Ibland kommer den fortare än vi kan ana. Och ibland kommer den med en härlig smäll!

Kan tillägga att jag aldrig någonsin i mitt liv använt så mycket schampo på en och samma gång under en duschning...

Yes, karma – over and out!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar