2012-04-04

Vem är Minella?

...jag i ett nötskal

Eftersom jag fått några e-post meddelanden av läsare tänkte jag skriva litet om mig. För det första så vill jag meddela att jag fullkomligt älskar att få era mejl. För det betyder ju att bloggen läses och besökare har åsikter.
Och vad är inte bättre än åsikter, för dessa skapar debatter och människans främsta egenskap är ju tänkandet.

Har faktiskt inte fått ett enda negativt mejl ännu – då menar jag negativt ut min synvinkel alltså. Och jag svarar alla, så klart. Tar ni er tid att mejla mig, mejlar jag hjärtans gärna tillbaka.

Flera av er har även nämnt ämnen om vad jag skall skriva och det gör jag också så gärna.

Några av de frågor jag fått är faktiskt hur många barn jag har. Och hur gammal jag är, vad jag gör och vad som gör mig ledsen. Sen finns andra lite mer fantastiskt kreativa frågor också som jag enbart svarat på per e-post och kanske inte är så passande att stylta upp just här... (mina barn läser ju faktiskt min blogg J )

Några frågor och svar:
1. Barn?
Svar: två eget producerade söner (15 och 20 år), två extra dundergoa döttrar (22 och 25 år) och ytterligare två extra bonusar (11 och 16 år)

2. Ålder?
Svar: 39 år i maj.

3. Singel?
Svar: måste dubbelkolla det där... J

4. Bor?
Svar: i en hyresrättslya nära sjön.

5. Husdjur?
Svar: en liten Chihuahua hanne på 4,5 år med ett ego större än mitt (vikt 1,9 kg).

6. Yrke?
Svar: jag har haft rätt många yrken – egentligen. Bland annat har jag jobbat (även pluggat de flesta mer eller mindre) som köksbiträde, designer, inredningskonsult, specialpedagog, kontaktpeson och medlare på socialförvaltningen & barn- och ungdomspsyk, mediachef, marknadsföringschef, projektledare, producent, krönikör, recensent, språkutbildare och frilansare. Så det är en salig blandning, men jag älskar utmaningar och har trivts på alla mina jobb under åren. Började tidigt och faktiskt mitt första jobb var som städare (som 16åring) på ett varuhus.

7. Vad vill du bli när du blir stor?
Svar: den jag är idag. Min dröm en gång var att öppna en liten boutique med egna märken. Kanske en dag, who knows?

8. Intressen?
Svar: familjen, vänner, hemmet och inredning, litteratur, sommarstugan och resa (bara en bråkdel av allt jag gillar och har intresse för)

9. Orsak till bloggen?
Svar: ”alltid irriterar jag någon”, var en av mina svar när en väninna till mig frågade detsamma. Men i ärlighetens namn så har jag starka åsikter och räds inte att dela dem. Jag har ordet fritt och anser att för många bloggare vågar inte skriva om det som verkligen tynger dem. Många ämnen är även tabubelagda och vissa saker får man knappt knysta om – så jag gör det motsatta och knystar om allt. Är det något ni vill jag skriva om är det bara att ropa ”hej”. Sen personligt älskar jag att låta tangentbordet ryka.

10. Vad gör dig rädd?
Svar: när mina barn är sjuk eller när jag skall till tandläkaren.

11. Vad gör dig glad?
Svar: mina barn, min familj, mina vänner och mitt liv. Att människor även vågar satsa och är ödmjuka, respektfulla och empatiska gör mig också glad – för det är det inte mycket kvar av i vårt nutida samhälle – tyvärr.

12. Vad gör dig ledsen?
Svar: trångsynta och självcentrerade människor, orättvisa, religionskrig, omoral, fascister, orättvisa och paradoxal politik.

13. Vem är din förebild?
Svar: min pappa.

Detta är litet personligt om mig. 

Kan tillägga orsaken om bloggen är för att under de senaste åren har jag inte haft tid att skriva och jag har saknat det enormt. Min ögonsjukdom har även begränsat mycket av mitt skrivande och min läsning.

Mina skriverier är väldigt personliga eftersom jag talar utifrån mig själv och mina erfarenheter. Sen gör jag research när jag anser det krävs, vilket är rätt ofta.

Som person är jag öppen och snuskigt glad och är en fullkomligt obotlig optimist. Jag tror gott om allt och alla tills motsatsen bevisats och jag hejar på det goda. Ibland kan jag verka en aning naiv, men hellre det än negativ och begränsad.

Har ni frågor är det bara att tjuta till, min e-post är minella.live(at)gmail.com och jag läser den dagligen – även om jag är på resa.

Over and out! Önskar er en strålande dag och ett superbt humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar