2012-02-27

Love


Som solens strålar om morgonen lyser in genom mitt fönster och landar på mitt ansikte,
Älskar jag dig.
Som månens ljus på natten faller ner på min nakna kropp,
Älskar jag dig.
Som vindens lenande känsla smeker min kind,
Älskar jag dig.
Som stjärnans glans lyser på himmelen,
Älskar jag dig.

Min själ får ingen ro utan din närhet,
Mina ögon får ingen vila utan dina ögons djup tätt intill mina.
Mitt hjärtas takt får ingen stillhet utan dina ord i natten,
Min kropp stillar ej sin hunger utan din kropp tätt intill min.

Jag älskar som jag aldrig älskat förut,
Jag älskar som Julia älskade sin Romeo.
Jag saknar som solen är inget utan sitt ljus,
Jag saknar som månen icke finner ro utan sin glans.

Du är min kärlek, i evigheternas evighet.
Du är den jag tror på, litar på.
Du är mitt ljus, min värld, min grund.
Du är hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar