2012-03-13

Short Message Service

...ärat prestationsmoment

I går frågade jag en vän om han ville följa med mig på en sammankomst inkommande lördag. Konventet handlar om en föreläsning i parrelationer och jag tyckte det verkade väldigt spännande och intressant.
Eftersom inbjudan lockade duor i första hand, hade jag inte för avsikt att gå ensam utan gärna med sällskap.

Nåväl, min vän verkade inte direkt entusiastisk av inbjudan, trots det goda sällskapet (undertecknad) – Men efter några timmar får jag följande textmeddelande:

Kan eventuellt om situationen tillåter/har möjlighet deltaga i den av er älskade tillställning/kafferepet inkommande lördag på XXXXXXgatan ifall om den infaller under ett av oss acceptabelt tidsspektrum och därvidlag menar jag ej efter klockan 17:30 på en lördag enär helgen infaller klockan 18:00 och att man i och med det kan göra andra trevliga saker. Med detta avser jag att inget är skrivet i satelliterna där högt uppe ovanför våra tak (kattojemme yläpuolella) Hälsningar XXXX

Gissa om jag satte kaffet i halsen och fick ett riktigt gott skratt för resten av kvällen! Härliga tider! Gillar sms med en extra kläm! Framförallt sms med ljuvlig ironi med högtidligt skriftspråk.

För ett par månader sedan fick jag ett annat roligt sms av en annan supergod vän:

Hej. Planer i kväll? Ligga med mig? Spilla öl på mig? Någonting annat? Supa mig redlös? Berätta vilken toppenkille jag är? Skälla ut mig? Ha mig och skämma bort dig? OK. Syns väl en annan gång då!


Man blir ju bara så glad! Meddelanden med substans.

Tror att sms-funktionen är den applikation som används som mest flitigt idag. Själv är jag riktigt tomatrutten på att besvara sms-meddelanden då jag hellre kommunicerar per telefon väsentliga saker. Men jag är heller ingen telefonmänniska, utan pratar närmast om det aktuella som att bestämma träff och sedan språkas mer när man väl träffas. Sällan babblar jag i telefon, det är i så fall med någon vän som bort långt bort och som man träffar mer sällan. (ja, förstås med mamma då – hon är en långtradar-babblare)

Att texta känns väldigt opersonligt och jag har heller ingen ork att texta i oändlighet. Mina närmaste känner till det eftersom de sällan får extra sms av mig än ”ok”, ”puss” och ”ses”. Tycker vi ödslar allt för mycket tid till att texta men å andra sidan är det en bra snabb-funktion som är lättillgänglig och man stör heller inte motparten med ett samtal och därmed riskerar att denne inte har tid.

Jag känner till folk som kan texta i det oändliga, och det har jag inte hajat ännu. Hur orkar man? Låter som om fritiden tar alltför mycket tid i deras liv...

Kan tillägga att som svar på ovan meddelanden, sändes en puss-smiley och en blink-smiley. Ansåg det räckte och visade att jag tagit emot meddelandet och tyckte även om innehållet.

2 kommentarer:

  1. Hannah Widerstedt på riktigt! Hittade hennes gamla blogg, där hon bla skriver om sin pojkvän, tjejen som aldrig varit kär? ;) In & läs senaste inlägget och kolla hennes gamla blogg! (länk & bilder finns där)

    Btw, ogillade du denna kommentaren ber jag om ursäkt men ta bara bort den isåfall. KRAM


    -->cezzii.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hey Cezzii.

    No prob! Raderar inga kommentarer - om de inte pinkar på min hund då förstås, då finns risken :P

    Förstod inte riktigt vad mitt inlägg hade med fröken Widerstedt att göra, men var inne på hennes sida och blev inte direkt impad - Däremot gillade jag ditt nya hår. U go girl! Tror också min hund skulle gördigga din katt (han är frälst i katter)

    Kramiz tillbax bruttan och kommentera du bara så mycket du vill! :) It's all on me. Keep on rockin'!

    xoxo, minella

    SvaraRadera