2012-03-09

Att veta

...att vilja, att kämpa, att våga

Om man ändå visste vart man var på väg, vad livet då skulle underlätta för varje individ. Vad livet då skulle underlätta för just mig.

Kontentan av livet är just det, att inte alltid veta vad som gömmer sig bakom nästa krök. Däremot kan man påverka genom sitt sätt att vara, tänka och agera.


Jag önskar att jag vore närmare perfekt än vad jag är. Jag önskar att jag kunde förändra saker utan kraftansträngning.

Dessvärre har varje människa, precis som jag, gömda erfarenheter vi inte alltid kan rå för – varav orsaken till ofta felaktiga ageranden.

Man tänker inte alltid sig för, oavsett om man så önskar eller försöker. Men huvudsaken att man i alla fall försöker och gör sitt bästa efter egen förmåga.

Att man vill, man kämpar och man vågar.


Mer av mina dikter finns att läsa HÄR

© Copyright minella live 19/9 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar