2012-03-09

Varför?

...bry er inte om mina kommentarer efter varje… ”varför”…

Varför kommer pizzan snabbare till kunden än ambulansen? (Iaf min pizza…)
Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan? (För att jag faktiskt behövde chaufför!)
Varför beställer folk dubbel ost hamburgare, stor pommes frites och Cola light? (Hm… Smart tänkt, enligt forskar resultat så innehåller faktiskt lighten fler toxiner än vanlig Cola, plus så gör dess komponenter att suget efter socker ökar…)
Varför köper vi hot dogs i tiopack och korvbröd i åttapack? (Irriterande fakta eller hur??)



Och har du tänkt på:

Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun? (Gör jag?? Oj… Inte konstigt att det drar!)
Varför är inte ordet förkortning kortare? (Just my point!)
Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn? (Gör vi, igen)
Varför finns det inte kattmat som smakar mus? (Det gör det… Med viss eftertanke…)
Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak" vem har testat detta? (Mitt nya jobb!!)
Alla känner väl flygplanets svarta låda som alltid håller sig oskadd… Men varför, tillverkar man inte flygplanen av samma material? (Eh… Hjälp?!!)

…och vidare… 

Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut? (För att jag bara vill! Och sen tror jag att batteriet håller sig längre… Eller??)
Varför tvättar vi handdukarna, våra händer är väl rena när de torkas? (Är det så man gör…?)
Varför använder Kamikaze flygarna hjälm? (Men jag använder inte hjälm??)
Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" mitt på gräsmattan? (För att irritera folk)
När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det? (Frågar jag…)
Har arbetarna på Lipton kafferast? (Nej… Arbetarna får inga löner, enbart te i triangelformade strutar…)
Varför springer inte fåren in när det regnar? (För då skulle Stockholm vara tomt på folk ute på gatorna…)
När jag köper en ny bumerang- hur blev jag av med den gamla? (Genom grannens fönster, och du vågar inte be om den tillbaka!)
Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt över huvudtaget lås? (För att förhindra utgång)

Ha en superhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar