2012-03-10

Dejtningsidor

…köttmarknad och bättre begagnat

Jag har många gånger funderat av och an på dessa dejtningsidor, hur de funkar och om de verkligen är så bra som reklamerna påstår.

För att få lite hum om detta tog jag mig tiden...
...att besöka några av dessa köttmarknader och se hur medlemmarnas profilsidor ser ut.

Största delen av de medlemssidor jag snokade runt på, hade minimalt med beskrivningstext. Några korta rader om sig själv vilket inte alls gav någon bild på vem personen bakom profilen var. Alla hade heller inte laddat upp ett profilfotografi, så det är ju lite svårt att bedöma om profilen är intressant eller ej. Med intressant menar jag tillräckigt intressant för att stanna upp och ta sig tid att läsa.

Skulle jag göra en profilbeskrivning eller som jag anser det: kontaktbeskrivning – Skulle den typ se ut såhär:

 ”Jag är en bättre begagnad qvinna med stort Q, som njuter av livet till fullo och som vaknar på morgonen med ett stort leende på läpparna för att just jag finns till. Som skapat sitt paradis på jorden och älskar att leva. Jag är mamma men har inte längre några småbarn hemma, och vill heller inga ha.

Jag tror på äkthet, ärlighet, respekt (även ömsesidig) för varje enskild individ och framför allt, att vara ödmjuk och känna till synonymen kompromissa. Jag tror på envishet i rätt ögonblick och i den rätta stunden.

Tror på att kvinnan ska få vara kvinna, och mannen få vara man. Tror på att ge och ta och känna trygghet i livet.

Jag söker inte någon att skapa ett nytt familjeliv med, jag söker någon som vill skapa harmoni, kärlek och ett liv av vad som redan existerar.

Jag söker en ödmjuk, livsnjutande, charmig och stilig man. Med glimten i ögat och med ett hjärta stort nog att rymma hela världen. Som inte ser hinder, utan möjligheter. Som älskar sitt jobb, är jordnära men kan flyga iväg tillsammans med mig på vårt gemensamt skapade moln. Med en impulsivitet när andan faller på. Som ler när jag drar iväg honom på teater, musikaler och museum – trots att han kanske hellre satt hemma på golvet och spelade scrabble.

Du, som jag, vill vara och förbli nr 1... (Shakespeares egen tolkning av känslans eufori)

En man med känsla för romantik, intellektuella samtal och som kysser marken jag går på... Jag är en obotlig romantiker också... 

En man som vågar, för att vinna.

En man som älskar språket, eftersom det är just språket som utvecklar vårt intellekt, vår vokabulär och de rika sinnena vi besitter som individer.

Tänk på, att det är utsidan, charmen, glimten i ögonen och första intrycket som fångar mitt intresse – men det är insidan, personligheten och ärlighet, som gör att jag stannar.

Ber ödmjukt att ni män äger lite självdistans och självrespekt. Se i er egen spegelbild och läs följande innan ni tar kontakt.
1. Onormal övervikt (anser att fetma är lathet)
2. Mager och spinkig (jag vill kunna hålla fast mig när det blåser)
3. Är 30 år äldre än mig (jag har inga pappakomplex)
4. Är mer än 10 år yngre än mig (läs min presentation, jag söker en man)
5. Hetsätare (man skall njuta av det goda)
6. Alkoholist (alkoholism är också lathet blandat med sjukdom)
7. Har barn under tonåren (jag vill träffa en man, inte bli mamma – det är jag redan)
8. Är kortare än 180cm (jag älskar klackar och vill ha en man som är längre än mig, enkelt)
9. Är långtidsarbetslös eller är en dagdrivare (lathet är inte attraktivt)
10. Annan härkomst än kaukasian (tror inte på kulturkrockar i mitt förhållande)
11. Dåliga tänder (lathet och äckligt, dvs. oerhört oattraktivt)
12. Snarkar (vill hitta någon jag faktiskt kan sova med)
13. Mammaberoende (återupprepning; vill ha en man, inte bli mamma)
14. Osjälvständig (samma motivering som ovan)
15. Svär i var och varannan mening (tyder på dåligt ordförråd)
16. Nagelbitare (snuskigt)
17. Osund och oren (renlighet är en dygd)
18. Kraftig svettodör (lathet - anser kraftig svettlukt kan botas med preparat, renlighet och deodorant om man bryr sig)

OBS! Kontakta mig inte om ni har ovan egenskaper!”

~ Slut på köttannonsen ~

Skulle någon svara snällt på min kontaktannons? Säkert då man bara läser början, men efter nummer 18 skulle de flesta sända ett hatmeddelande och kalla mig både fascist och idiot. För att inte snacka om odiplomatisk. Men varför får man skriva vad man vill ha och vad man söker – men inte om det man definitivt inte vill ha?? I don’t get it!

För oavsett hur mycket tvåsamhet människan än längtar efter, är jag (i alla fall) konstaterat hellre lycklig och singel – än olycklig i en tvåsamhet.

Jag läste ett par beskrivningar som faktiskt hade både självironi och humor i sina texter, men de bad även om att kontaktaren skulle ha lite självaktning och se sig själv i sin spegel innan kontakt. Skulle jag ha varit medlem, hade jag sänt en salut till dessa två ”annonsörer”. Ärlighet varar längst – redan från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar